FANDOM

Motoarena

Motoarena

Motoarena (właść. Motoarena Toruń im. Mariana Rosego) - najnowocześniejszy w Europie stadion żużlowy. Została ona nazwana im. Mariana Rosego, wybitnego polskiego zawodnika speedway. Obiekt znajduje się na ulicy im. Pera Jonssona 7.

DojazdEdytuj

Motoarena leży 6 km od centrum. W celu dotarcia do obiektu najlepiej wybrać się tramwajem. Obok Motoareny mieści się parking strzeżony obsługujący 600 samochodów i 12 autobusów. Do wejścia na Trybunę Główną prowadzi specjalny podjazd. Ze strony południowej mieści się dojście dla osób niepełnosprawnych.

Dane techniczneEdytuj

Cały kompleks sportowy liczy 26 tys. metrów kwadratowych powierzchni. Jądro tory pokryte nawierzchnią trawiastą z odwodnieniem ma 7 tys. metrów kwadratowych. Cały obiekt jest monitorowany.

Kasy biletoweEdytuj

Istnieje 16 stanowisk sprzedaży biletów i połączenie do szerokopasmowej sieci internetowej. Wszystkie miejsca siedzące na widowni są numerowane, a wejścia na Motoarenę zostały wyposażone w kołowroty ( 24 ) z elektronicznym sprawdzaniem biletów oraz cyfrowymi kamerami do rejestracji wizerunku osoby wchodzącej. System spełnia wymagania aktualnej ustawy o imprezach masowych.

WidowniaEdytuj

Na Motoarenie znajduje się 15 tys. miejsc siedzących. Wszystkie miejsca się zadaszone. Oprócz tych miejsc znajduje się jeszcze 3 tys. miejsc stojących leżących na poziomie wejściowym. Miejsca są położone na dwóch poziomach. Poziom dolny ułożony na gruncie mieści ok. 7 tysięcy osób. Poziom pierwszego rzędu znajduje się na wysokości 2 m nad murawą, co zapewnia doskonałą widoczność nawet z tych miejsc. Poziom górny dostępny jest z poziomu wejść na Stadion, przez klatki schodowe prowadzące do poszczególnych sektorów drugiej kondygnacji, mieszczącej ok. 8 tysięcy osób. Oba poziomy podzielone są na trzy sektory z niezależnymi wejściami, toaletami i bufetami.

KoncertyEdytuj

Na Motoarenie co roku odbywają się koncerty muzyczne.

Linki zewnętrzneEdytuj