FANDOM

Plac Armii Krajowej - najważniejszy plac położony na lewobrzeżnej części Torunia. Krzyżuje się z mostem, Kujawską, Nieszawską, Poznańską i Podgórską. Niedaleko ronda znajduje się Kemping Tramp, zarządzany przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji.

Komunikacja Edytuj

  • 14 linii autobusowych (10, 11, 12, 13, 14, 20, 22, 25, 27, 29, 36, 38, 01, 03).
  • Linie tramwajowe - brak

Przyszłe inwestycje na terenie placuEdytuj

W 2013 roku zostanie przeprowadzony remont wiadukt, który łączy ul. Podgórską z placem. Całkowita przebudowa wyniesie 70 mln zł i przeprowadzi ją PKP. W planach jest wymiana 5 z 11 przęseł, przebudowa przyczółków i pomostów. Dzięki temu pociągi nie będą ograniczać prędkości do 20 km/h. PKP planowało także podwyższyć wiadukt (by umożliwić tirom przejazd), lecz MZD na to się nie zgodziło. MZD uznało, że wiadukt powinien zostać wyburzony, a na jego miejsce powinien powstać nowy. Inną planową opcją jest pogłębienie drogi (nie będzie trzeba uwzględniać szyn kolejowych) o 1,60 m. Tutaj jednak jest problem, gdyż pod drogą są liczne rury wodociągowe, kanalizacyjne i gazociąg oraz liczne kable. Innym problemem jest fakt, że aby pogłębić drogę, trzeba równocześnie pogłębić drogi w okolicy (w tym cały plac Armii Krajowej).

Co ciekawe, inwestycje planowany już w 2005 roku i miały ją przeprowadzić wspólnie PKP i miasto. Obok kapitalnego remontu wiaduktu, miałaby powstać kładka naziemna. Część pieniędzy w przyszłości miała wyłożyć Unia Europejska.

Linki zewnętrzneEdytuj